Nyní jste na stránce:

MikroasfaltNabízené službyJaroslav Tvrdoň



Základní informace

Mikroasfalt je forma povrchové úpravy, který se používá při opravě silnic nebo pro obnovu či zlepšení původních vlastností obrusné vrstvy vozovky. Mikroasfaltová emulze je tvořena směsí kameniva a bitumenových přísad a slouží jako náhrada živičné vrstvy s výhodou, že jej lze pokládat v daleko tenčích vrstvách.
Mikroasfalt se vyznačuje tím, že se pokládá se za „studena“ tzn. nižší energetické nároky a emise. Využitím této metody předejdete rozsáhlým rekonstrukcím silnic. Tuto metodu je vhodné použít po konci životnosti obrusné vrstvy, která se pohybuje od 4 až 7 let. Dle technických podmínek vydané Ministerstvem dopravy je nutné kryt vozovky vyměnit každých 7 let. Namísto výměny, která je dražší lze životnost krytu prodloužit pomocí technologie EMK o dalších 6–9 let, která je i levnější.

Mikroasfalt se vyznačuje tím, že se pokládá se za „studena“ tzn. nižší energetické nároky a emise. Využitím této metody předejdete rozsáhlým rekonstrukcím silnic. Tuto metodu je vhodné použít po konci životnosti obrusné vrstvy, která se pohybuje od 4 až 7 let. Dle technických podmínek vydané Ministerstvem dopravy je nutné kryt vozovky vyměnit každých 7 let. Namísto výměny, která je dražší lze životnost krytu prodloužit pomocí technologie EMK o dalších 6–9 let, která je i levnější.

Výhody mikroasfaltu jsou takové, že tento typ povrchové úpravy prodlužuje životnost povrchu vozovky s minimálním narušením – což z něj činí ideální řešení pro rušné silnice. Tato technologie je schopna vyrovnat menší nerovnosti v profilu vozovky narozdíl od „původní“ technologie Slurry seal, která pouze kopíruje profil vozovky. Mikrokoberec není vhodné pokládat na vozovkách nebo plochách, kde již došlo k porušení únosnosti konstrukčních vrstev nebo kde je kryt nadměrně deformován.

Mikrokoberce lze aplikovat na cementobetonové kryty vozovek, také na většině typů asfaltových vrstev s výjimkou PA (asfaltový koberec drenážní), a dokonce i na dlažbách při dodržení předepsaných technologických postupů.

Při aplikaci je mikroasfalt kapalinou a rychle zasychá. Provoz lze obnovit po vyštěpení a ztuhnutí směsi.

mikroasfalt

Oblasti použití

Mikrokoberce prováděné za studena jsou vhodné pro vybudování parkoviště, cyklostezek, ale také jsou vhodné pro opravy, údržbu a prodloužení životnosti vozovek:

  • s korozí povrchu,
  • se zvýšeným provozem,
  • s plastickými deformacemi v příčném směru,
  • s jemnými nepravidelnými trhlinami,
  • se sníženými protismykovými vlastnostmi,
  • s vysokou hlučností

Nevýhody mikrokoberců

  • klimatické omezení pokládky – teploty nad 15 °C (cca od poloviny května do poloviny září),
  • náchylnost na čistotu povrchu,
  • nezvyšuje únosnost komunikace,
  • EMK je nutno zajíždět což vede k zdánlivě vyšší hlučnost, dokud se provozem neusměrní zrna,
  • nelze je použít pro opravy výtluků a hrbolů na vozovce, ani když dochází k sedání konstrukce, způsobené špatným podložím

Výhody mikrokoberců

  • lze jej aplikovat na většinu typů obrusných vrstev,
  • v ideálních případech lze provoz obnovit už po 60 minutách,
  • dopravní opatření bez kompletních uzavírek,
  • lze jej pokládat na vlhký povrch,
  • vhodný i pro úseky se zvýšeným namáháním (křižovatkové cesty, odbočovací a připojovací pruhy, dálniční sjezdy),
  • je voděodolný a má vlastní pevnost, díky těmto dvěma vlastnostem, je zapotřebí méně reaktivních oprav vozovek,
  • proces aplikace je rychlý,
  • není třeba provádět úplnou rekonstrukci,
  • vyrovnává nerovnosti stávající obrusné vrstvy (např. vyjeté koleje),
  • zlepšuje protismykové vlastnosti, což vede k vyšší bezpečnosti provozu,
  • je zde možnost upravit barevný vzhled,
  • vytváří novou vrstvu ochranného povrchu vozovky,
  • v některých případech není třeba stavební povolení nebo ohlášení stavby, stačí pouze ohlášení stavebnímu úřadu,
  • prodlužuje životnost o 6-9 let,
  • snižuje hluk od dopravy,
  • pokládka mikrokoberce má nižší energetické nároky než konvenční technologie,
  • pokládka je šetrnější k životnímu prostředí a zanechává nižší uhlíkovou stopu,
  • zamezuje pronikání vody a nečistot do popraskané obrusné vrstvy a do podkladních vrstev,
  • všechny tyto výhody činí z mikrokoberce LEVNÉ A PERSPEKTIVNÍ řešení

V roce 2019 se v ČR opravilo zhruba 20 278 000 m2 vozovek asfaltovým betonem a 1 847 000 m2 technologií EMK*. V tabulce je uveden přehled oprav provedených asfaltovým betonem a kalovou vrstvou za poslední dekádu (v tis. m2).

*Data jsou převzata z přehledu výroby a zpracování materiálů pro stavbu vozovek vydávané Sdružením pro výstavbu silnic. Data zahrnují výkony jak členů organizace, tak i firem mimo sdružení

 

Máte dotaz?
Kontaktujte nás

mob.:+420 731 020 223
tel.:+420 581 694 044
fax:+420 581 694 043
e-mail: tvrdon@strojeastavby.cz

Kde nás najdete?
Adresa kanceláře, prodejny

STROJEASTAVBY Tvrdoň, s.r.o.
Hranice VII - Slavíč 116
753 61 Hranice
Česká republika

Důvody, proč
s námi spolupracovat.

1. Na trhu více než 20 let
2. Spolehlivost a profesionální služby
3. Bezpečnost práce
4. Maximální efektivita práce




© 2022 STROJEASTAVBY Tvrdoň, s.r.o. / Správa webových stránek - webSEO